Scheeps-
nieuwbouw
Slimme ontwerpen,
succesvolle vaartuigen
Bij De Haas Maassluis start de bouw van een nieuw vaartuig niet met staal en laswerk, maar met een idee. Uw idee. Niemand weet immers beter wat er van een vaartuig verwacht mag worden dan uzelf. Wij bouwen volgens bestek en specificaties, maar uiteraard zijn ook uw wensen en eisen medebepalend bij het conceptualiseren, ontwerpen en construeren van elk nieuw vaartuig.
Ons nieuwbouwprogramma is gericht op het ontwikkelen van een duurzame standaard voor onze opdrachtgevers, gebaseerd op gezamenlijke kennis en ervaring. De vaartuigen worden volgens een unieke conceptmatige methode gebouwd, op basis van zeer hoogwaardige techniek in combinatie met uitstekend bedieningsgemak en comfort.
Wij werken innovatief en efficiënt, zodat we de meest uiteenlopende vaartuigen binnen korte tijd en conform uw eisen kunnen leveren. De werf is hét adres voor de economisch meest voordelige inschrijving. Een goede prijs is net zo belangrijk als kwalitatieve criteria, zoals publieksgerichtheid, duurzaamheid en projectbeheersing.



Verkenning
Productie
Afbouw
De eerste verkenning
Als alle wensen en eisen duidelijk zijn wordt een conceptplan van het vaartuig gemaakt. In deze fase voeren wij ook al overleg met classificatiebureaus en keurende instanties. Hiermee optimaliseren we het proces en de totale doorlooptijd.
Onze ontwerpers en engineers vertalen de uitkomsten van de eerste verkenning in een duidelijke ontwerpvisie en vervolgens in
3D-modellen die in deze fase worden
geoptimaliseerd tot het ideale ontwerp. Ook hierbij staat het creëren van meerwaarde centraal. Deze meerwaarde betaalt zich onder meer uit in kostenbesparingen, emissiereducties en optimaal gebruikersgemak.
Productie van casco
en componenten
Als alle aanpassingen en toevoegingen aan het conceptplan zijn gemaakt, wordt het ontwerp gecontroleerd en doorberekend door MARIN. Als de resultaten van de doorberekening daartoe aanleiding geven, wat regelmatig voorkomt bij snelle vaartuigen, wordt een schaalmodel van de romp van het vaartuig gebouwd en getest. Betrouwbaarheid en performance is bij elk vaartuig immers van doorslaggevend belang.
Pas wanneer we er zeker van zijn dat het te bouwen vaartuig aan alle veiligheids- en functionele eisen voldoet, gaan we over tot het opstellen van een constructieplan. In dit plan wordt het vaartuig zo efficiënt mogelijk ‘opgedeeld’ in verschillende componenten, zodat een kosteneffectieve en snelle constructie mogelijk is. Aan het einde van deze fase is het ideale vaartuig op papier helemaal klaar.
De afbouw en het eindresultaat
Als alle aanpassingen en toevoegingen aan het conceptplan zijn gemaakt, wordt het ontwerp gecontroleerd en doorberekend door MARIN. Als de resultaten van de doorberekening daartoe aanleiding geven, wat regelmatig voorkomt bij snelle vaartuigen, wordt een schaalmodel van de romp van het vaartuig gebouwd en getest. Betrouwbaarheid en performance is bij elk vaartuig immers van doorslaggevend belang.
Pas wanneer we er zeker van zijn dat het te bouwen vaartuig aan alle veiligheids- en functionele eisen voldoet, gaan we over tot het opstellen van een constructieplan. In dit plan wordt het vaartuig zo efficiënt mogelijk ‘opgedeeld’ in verschillende componenten, zodat een kosteneffectieve en snelle constructie mogelijk is. Aan het einde van deze fase is het ideale vaartuig op papier helemaal klaar.
Referenties
Onderstaand krijgt u een selecties van de schepen die bij ons worden onderhouden, ontwikkeld en gebouwd, gemotoriseerd of gerefit, de klanten waar wij voor mogen werken en de mogelijkheden die wij op onze werven bieden voor onderhoud, reparatie, refits en nieuwbouw.








