Nieuwbouw

Future Fast Interceptors
Defensie heeft 13 snelle vaartuigen, Future Fast Interceptors (FFI) bij De Haas in opdracht gegeven. Ze vervangen de huidige Frisc’s.
De nieuwe boten zijn moderner, sneller en zwaarder bewapend dan de Frisc’s. Ze beschikken bovendien over een verbeterd sensor- en communicatiesysteem. Ook zijn ze minder goed te detecteren voor de vijand. Daarnaast ligt de focus op het verlagen van de fysieke belasting van het personeel. Innovaties in romp en stoelen verzachten harde schokken bij snelheid in combinatie met hoge golfslag.
De FFI’s komen in de inventaris van de Maritime Special Operations Forces (Marsof) van het Korps Mariniers. Ook eenheden van de landmacht nemen ze in gebruik. De vaartuigen zijn bedoeld voor boarding- en andere speciale operaties in het hoogste geweldspectrum.
De Interceptor DHM1050
…is een snel en buitengewoon wendbaar interventievaartuig met voortreffelijke stabiliteit. De basis van het dynamische, robuuste ontwerp is een heavy-duty aluminium romp welke gecertificeerd is voor zijn klasse. De Interceptor is bijzonder zeewaardig en geoptimaliseerd voor hoge snelheden. Doordat alle compartimenten van de romp eenvoudig toegankelijk zijn, zijn alle equipment, elektronica, accessoires en onderdelen eenvoudig te onderhouden.
Door het modulaire ontwerp is de Interceptor precies naar wens in diverse configuraties verkrijgbaar. U kunt kiezen uit vele verschillende lengtes, dek-indelingen en aandrijvingen. De Interceptor heeft een topsnelheid van 60 knopen en mede door de ergonomische voorzieningen is de boot zeer comfortabel in gebruik. Dit alles maakt de Interceptor DHM1050 tot een ideaal schip voor vele soorten professionele inzet.

Unmanned surface vessel
..Met modulaire en verwisselbare missieconfiguraties, voorzien van geavanceerde sonar- en subsysteemtechnologieën, kan de volledig autonome Seagull USV worden ingezet voor uiteenlopende bemande en onbemande missies. De Seagull USV ondersteunt operaties op het gebied van mijnenbestrijding (MCM), onderzeebootbestrijding (ASW), maritieme beveiliging (MS) en andere geavanceerde toepassingen.
Als het enige vaartuig in zijn soort dat alle operationele modi op één platform integreert, maakt de Seagull USV het mogelijk om ASW-, MCM-, EW-, MS-, hydrografische en andere missies vanuit één enkel missiecontrolesysteem uit te voeren.
De volledig autonome Seagull USV voldoet aan alle internationale maritieme normen en militaire specificaties (Mil-Spec), kan meer dan vier dagen onafgebroken op kruissnelheid opereren en is uitgerust voor het uitvoeren van langdurige missies. Het vaartuig is vervaardigd uit composiet- en aluminiummaterialen.
De 12 meter lange Seagull USV kan eenvoudig worden ingezet vanuit een haven of moederschip.
Referenties
Onderstaand krijgt u een selecties van de schepen die bij ons worden onderhouden, ontwikkeld en gebouwd, gemotoriseerd of gerefit, de klanten waar wij voor mogen werken en de mogelijkheden die wij op onze werven bieden voor onderhoud, reparatie, refits en nieuwbouw.















